وجود روش های مختلف برای سرمایه گذاری این شرایط را فراهم می کند که افراد بر اساس بودجه مالی شان بتوانند بهترین روش و با ثبات ترین راهکار را برای سرمایه گذاری سود آور خودشان انتخاب کنند.

خرید ملک در شمال یکی از بهترین روش هایی می باشد که در چند سال اخیر مورد استقبال قرار گرفته است.

اما همیشه سوالی که برای بسیاری از کاربران سایت آگهی ملکی فایل املاک به وجود می آید این است که بهترین زمان خرید ملک چه زمانی است؟

پاسخ دادن به این سوال باید از چند جنبه برسی شود که یکی از این جنبه ها، هدف شما از خرید ملک چیست؟ آیا می‌خواهید زمین یا ساختمان مورد نظر را برای سکونت انتخاب و یا اینکه قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌ مدت را دارید؟

بررسی دوره‌‌های مختلف وضعیت بازار مسکن

به عنوان مثال شما به فکر خرید زمین در شمال هستید.

در اولین قدم مشاور املاک از شما می پرسد که آیا شما این زمین را برای سرمایه گذاری میخواهید یا می خواهید بنا ای در این زمین بسازید؟

پاسخ شما تاثیر مهمی در انتخاب زمین و بهترین زمین را خواهد داشت. برای درک بهتر این مسئله لازم است دوره های مختلف وضعیت بازار ملک و زمین در ایران را مورد برسی قرار دهیم.

رکود بازار مسکن

بعضی از افراد تصور می کنند که بهترین زمان خرید ملک و زمین در زمان رکود بازار است و به همین دلیل سرمایه خود را نگه می دارند تا بازار مسکن و ملک به رکود وارد شود. اما این تصور اشتباه است.

این را فراموش نکنید که یک فروشنده که سالیان طولانی سرمایه خود را در ملک نگه داشته است به هیچ عنوان افت زیادی برای قیمت ملک قائل نمی شود.

گذر از رکود به رونق

در این دوره قیمت ها افزایش پیدا کرده و متوجه می شوید این دوران، دوران رونق است.

رونق بازار مسکن

در این دوره قیمت ها به صورت جهشی افزایش پیدا می کند و روزانه شاهد بیشتر شدن قیمت ملک هستیم.

گذر از رونق به رکود

در این دوران ملک به اوج خود می رسد و از این پس شاهد کمتر شدن قیمت ملک هستیم. فروشندگان می دانند که از این پس نمی توانند به خوبی قیمت ملک را بیشتر کنند و خریداران توان پرداخت هزینه را نخواهند داشت.

بهترین زمان خرید ملک

اگر بهترین زمان را برای سکونت می خواهید باید بدانید که شما اصلا قصد فروش این زمین را در مدت  زمان چند ساله ندارید و می خواهید برای مدت طولانی در این ملک بمانید.

به همین دلیل بهترین زمان ملک برای سکونت دارای چند فاکتور مهم است:

فاکتور1: قیمت ها در حال افزایش است

باور قدیمی که می گویند اگر یک خانه بد بخری دیگر نمی توانی آن را با سود بفروشی اشتباه بزرگی است زیرا همواره قیمت ملک در حال افزایش است و اصلا از ارزش ملک ها کاسته نمی شود.

فاکتور 2: قیمت ارز و شرایط اقتصادی کشور

همیشه اقتصاد و شرایط کشور را مد نظرتان قرار دهید. به عنوان مثال در چند سال اخیر خرید زمین در شمال با استقبال زیادی رو به رو شده است زیرا بسیاری از افراد می دانند قیمت ملک درحال افزایش است و یک روز تاخیر در خرید ملک یا زمین می تواند ضرر های زیادی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

فاکتور 3: در زمان رکود قیمت ها افت می کند

هیچ فروشنده ای حاضر نیست پایین تر از قیمت خرید خود ملک یا زمین را بفروشد پس فرقی ندارد در رکود یا در رونق شما ملک را خریداری کنید.

بهترین زمان برای خرید ملک و سکونت این است که سرمایه کافی داشته باشید و مطمئن باشید بازار ملک دچار قیمت های حبابی نشده است.

بهترین زمان خرید ملک برای سرمایه گذاری

اگر هدفتان سرمایه گذاری است بهترین زمان خرید ملک و زمین در دوره رونق بازار مسکن است. همانگونه که توضیح داده شد زمانی که وارد دوران رونق می شویم قیمت ها روز به روز درحال افزایش است.

اگر شما بتوانید در دوره رونق یا اواسط آن ملک یا زمین را خریداری کنید مطمئن خواهید بود که قیمت ملک یا زمینتان روز به روز در حال افزایش است و در طول یک هفته تغییرات واضحی نشان می دهند.

که این تغییرات تماما به نفع فرد سرمایه گذاری است. اما تصور کنیم که شما در زمان رکود اقدام به خرید زمین کرده اید.

ریسک خوابیدن ملک و خواب سرمایه بسیار زیاد است. (خواب سرمایه یعنی متوقف شدن میزان سودآوری سرمایه شما که مجبور هستید مدت طولانی دست نگه دارید تا سرمایه شما به سود بسیار خوبی برسد.)

بهترین خرید ملک چه زمانی است؟

سایت فایل املاک  با مقاله بهترین خرید ملک چه زمانی است؟  سعی داشته تا به شما عزیزان کمک کند که متوجه دوران های مختلف بزار شده، و بهترین زمان برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که تفاوت های بسیار زیادی برای سکونت و همچنین سودآوری از طریق خرید و فروش ملک و زمین می باشد و شما باید بسیار مراقب باشید تا خواب سرمایه با شما برخورد نکند که در صورتی شما به این مشکل رو به رو خواهید شد که در زمان رکود به خرید زمین بپردازید.

 

اما یکی دیگر از سؤالاتی که ذهن خیلی از سرمایه‌گذاران را مشغول کرده است الولیت خرید ملک یا ماشین است که ما در مقاله اول خانه بخریم یا ماشین به آن موضوع پرداخته ایم و از شما دعوت می‌شود آن را مطالعه کنید.
امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و خوشحال میشویم نظرات و تجربیات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.